woensdag 16 juli 2014

Meneer de haan, cactus in pot en nog meer

Het is me eindelijk gelukt om de geschilderde haan een beetje tot zijn recht te laten komen op de gevoelige plaat. Hier dan het resultaat. Al vind ik dat als je hem in het echt bekijkt, hij nog mooier is.

Hij mag een ander huis trouwens opsieren. Dus zoek je nog een haan als huisdier, maar wil je niet de ellende van het hok schoonmaken, voer kopen en het gekukel in je tuin? Dan is dit natuurlijk een mooi alternatief.


 €14,95



En dit idee had ik al een tijdje. De eerste mislukte, omdat het cactus stekje niet wilde groeien. Maar deze is wel gelukt (naar ik hoop in de toekomst).  Ik gebruikte een potje van de Chicken Tonight als basis. Daarin eerst wat mos gedaan en grond, en hier en daar weer wat mos. Toen het stekje erin.
Vervolgens wat dubbelzijdige tape aan de bovenkant bevestigd, zodat het jute touw goed blijft zitten.  Daar omheen nog wat rekbaar kant en een belletje. En zo heb je een cactusje in een leuk potje in je huis. Zo recycle je ook gelijk nog weer.



Binnenkort nog meer dingen die uit mijn handen zijn gekomen. Ook het vliegengordijn vordert gestaag. 
Hier wat foto's van alles op één hoop:




En ja, het mandje (mand kan ik wel zeggen) heb ik van de week ook zelf gemaakt. Hij valt veel groter uit dan gedacht. De doily die ik haakte was kleiner. Maar eenmaal bewerkt met paverpol, rekte het nogal uit. Ik had gelukkig nog een mega grote bloempot waar ik het omheen kon draperen om de juiste vorm te krijgen. Het is nog niet helemaal naar mijn zin, want de bovenkant loopt niet helemaal recht. Maar goed, het is de eerste keer en toch aardig leuk gelukt. Mooi om nu dus mijn slierten in te bewaren. 

Nou, dit was het voor vandaag wel zo een beetje. Ik zit te wachten tot ik weg kan, want eind van de middag gaan we een huis bekijken. Best wel spannend moet ik zeggen. Kan niet wachten tot we geluk hebben om een huis te vinden die bij ons past én te kunnen financieren. 

Een hele fijne dag nog toegewenst!

Groetjes,

Wendy

Geen opmerkingen: