vrijdag 30 januari 2015

Laptop problemen

Het zit even niet mee. Even wat info vooraf....... sinds we dit nieuwe huis hebben (afgelopen oktober) hebben we dus ook een nieuwe internet aansluiting. Helaas bleek mijn laptop (die iets nieuwer is dan die van mijn man (die kun je haast een fossiel noemen..... de laptop dan hè, niet mijn man), niet mee te willen werken om überhaupt draadloos te kunnen internetten. Veel geprobeerd, niets hielp.Wel raar, want in ons huurhuisje deed hij het gewoon prima. De helpdesk van onze internetprovider vertelde me dan ook doodleuk dat het aan mijn laptop zelf lag. Maar sorry, dat geloof ik dus niet.

Enfin, ik werkte dus afgelopen maanden op de (fossiele) laptop van mijn man. Helaas kon ik daar geen filmpjes op maken....ja hooguit foto-filmpjes via Youtube. Vandaar dat ook mijn art journal filmpjes nu niet van de grond komen. Maar ook dat leggen we terzijde.

Vanmorgen vol goede moed  naar mijn hobbyzoldertje getogen, laptopje openen, en wat schetst mijn verbazing? Hij is gecrasht. O, wat voelde ik me ineens even onthand. Wel wat dingen geprobeerd, met de beetje kennis die ik van computers heb, maar niets hielp.

Tsja, dan ga ik maar gewoon lekker aan de freubel en laat de laptop maar lekker links liggen. Lang leve de mobiele telefoontjes die zo lekker slim zijn, dat je er ook op kunt internetten.
Het was een geslaagde ochtend en deel van de middag zo tussen mijn hobbyspullen. Project touw-lamp is nu zover af dat al het draad gelijmd is. Nu nog wachten tot alles droog is.
En ook een ander projectje heb ik gestart. Maar daar later meer over.

Nadat ik mijn gedachten verzet had met het knutselen, wilde het er bij mij toch niet in dat mijn eigen laptop niet kon internetten. Let wel..... ik kan op zich internetten met mijn eigen laptop, alleen dan moet ik in de koude gang zitten, met een veel te kort bijgeleverd draadje die ik via de modem in mijn laptop steek. Zie je me daar al zitten? Al bibberend op de grond? Gelukkig vond ik na veel googelen uiteindelijk het verlossende antwoord. En jawel, mijn laptop kan nu eindelijk weer internetten zonder dat ik hem moet bedraden. Jippie de pippie! Het was een kwestie van het updaten van mijn netwerkkaart. Ja, echt! Zo simpel was het.

Dus..... ik kan weer fijn op een normale computer mijn blogberichten schrijven. En ook gewoon weer in een warme ruimte lekker laptoppen.

Binnenkort hoop ik dat we gaan zoeken naar een geschikte desktop computer. Laptops hebben echt afgedaan voor mij. En nee, niet door dit 'kleine' verhaaltje van hierboven. Sinds ik mijn laptop heb (misschien een goede 4 jaar?), heb ik al minstens 4 nieuwe oplaad kabels moeten kopen. Ze brandden steeds door. Ook de laptop zelf viel constant uit, omdat hij veel te warm werd.
Nou, geef mij maar weer gewoon een oude vertrouwde desktop hoor.

Zo, dit moest ik gewoon even vertellen geloof ik.

Binnenkort het resultaat van mijn nieuwe lamp. Ben ook heel benieuwd wat mijn man ervan vind. Hij heeft volgens mij nog geen flauw benul of idee dat ik een lamp aan het maken ben hihi.

Een hele warme groet,

Wendy



Geen opmerkingen: