woensdag 2 september 2015

Frits het zeepaardje

Jawel, de haaknaald is weer eens uit zijn etui gehaald.
Ik had nog een boek liggen met gehaakte beestjes (Amigurumi), maar echt zin daarin had ik nooit zo erg. Ja, ooit eens begonnen..... maar dat werd toch niets. Het konijn ligt nog oorloos in de wolkast.

Maar maandagavond had ik ineens zin om weer te haken. Ik zocht in het boek iets uit en begon er heerlijk op los te haken. Ik begon met paars katoen, maar toen ik bij een bepaald gedeelte aankwam, bleek ik de benodigde pijpenragers niet in huis te hebben. Dus kon ik  helaas niet doorhaken.

Dinsdag na het werk even langs de winkel gereden en ik kwam er nog prachtig mintgroen katoen haakgaren tegen, wat perfect zou matchen met mijn paarse katoen, dus die ging ook mee richting de kassa.

Enfin, Frits is eindelijk afgehaakt en vandaag mocht hij poseren voor de camera. Dat was even een dingetje, want hij blijft uit zichzelf niet rechtop staan, hoe lief ik dat ook aan hem vroeg.
Lang leve een kopspelf een muur waar behang op zit.  Fritsje werd dus even vastgepind aan de muur.
Nee, geen zorgen, hij heeft geen enkel pijntje geleden.




Voorlopig heb ik de smaak van het haken weer te pakken. Mijn 100 dagen project is af, al moet ik alleen nog de kaften maken om ze in 2 boekjes in te kunnen binden. Dus andere dingen kunnen nu weer meer gedaan worden. Zoals.... juist: Amigurumi!

Binnenkort nog een beestje!


Groetjes,


Wendy